Este foarte bine cunoscut în lumea de business scopul suprem al fiecărui antreprenor: maximizarea averii. Acest deziderat devine posibil doar printr-o afacere rentabilă, a căror indicatori de performanță se situează constant pe panta ascendentului.
Dacă te întrebi ce reprezintă rentabilitatea din punct de vedere conceptual, ei bine, aceasta conturează capacitatea unei companii de a obține profit prin utilizarea tuturor factorilor de producție și a capitalurilor, indiferent de sursa de proveniență a acestora. Deci, în jurul conceptului rentabilității se învârte potențialul companiei pentru obținerea de profit. Practic, prin intermediului acesteia se exprimă, într-o manieră cât mai sintetică, eficiența întregii activității derulate de către compania condusă de tine.
În manieră practică, rentabilitatea poate fi măsurată prin intermediul profitului și a ratelor de rentabilitate. Acești indicatori redau valoarea absolută a rentabilității (profitul) sau valoarea relativă (pe baza ratelor de rentabilitate).
Astăzi, ne vom opri asupra analizei ratelor de rentabilitate. Astfel, materialul de mai jos îți conferă baza fundamentală pentru aprecierea rentabilității companiei tale prin intermediul ratelor de rentabilitate.