Așa cum am discutat în blogul www.nexuserp.ro/blog/ce-facem-pentru-digitalizarea-afacerii, digitalizarea proceselor dvs. de afaceri poate aduce numeroase beneficii, inclusiv eficiență sporită, operațiuni simplificate, experiență îmbunătățită a clienților și o gestionare mai bună a datelor. Ca orice proces ce presupune schimbarea, digitalizarea afacerii trebuie să urmeze niște etape pentru a avea succes.
Iată câteva etape pentru ce vă vor ajuta în procesul de digitalizare:
Stabiliți obiective clare
Definiți-vă obiectivele și obiectivele pentru digitalizare. Identificați zonele specifice ale afacerii dvs. care pot beneficia de digitalizare și stabiliți ce rezultate sperați să obțineți.
Exemplu: Timpul în care se realizează livrarea bunurilor sau serviciilor nu este întocmai cu ce își dorește compania. Astfel, putem sa identificăm un mic flux de lucru:
- Identificarea oportunității de vânzare
- Vizita agentului pe teren
- Realizarea comenzii și transmiterea către logistică
- Preluarea și procesarea comenzii
Un exemplu de obiectiv în cazul acestui flux de lucru ce poate fi atins prin digitalizare este scăderea numărului de etape din flux, implicit a timpului de răspuns al companiei la nevoia clientului.
Efectuați o evaluare a pregătirii digitale
Evaluați-vă infrastructura tehnologică actuală, resursele și abilitățile pentru a identifica eventualele lacune sau zone care necesită îmbunătățiri. Această evaluare vă va ajuta să înțelegeți dacă afacerea dvs. este pregătită pentru digitalizare și ce pași trebuie să luați.
Exemplu: Facem o scurtă identificare a resurselor pe care le avem la acest moment:
- Toți agenții de vânzări au telefoane mobile smart și acces la internet mobil,
- Depozitul are conexiune la internet și diverse dispozitive desktop, tableta, laptop, etc,
- Majoritatea personalului are cunoștințe minime de operare a acestor dispositive,
- Avem o aplicație software ce ne permite gestiunea stocurilor și o alta aplicație ce ne permite introducerea comenzilor,